Skip to content

HR-chef

Vi söker en driven och målmedveten stjärna till vårt team.
Som HR-chef på Hembry kommer du ha stort ansvar över 20 medarbetare och din roll kommer bli viktigare och viktigare i takt med att vi fortsätter växa 200% per år.

Bland vänner får man skryta

Hembry startades 2018 och drivs med stora ambitioner. Vi ska ha nöjdast kunder i landet (uppnått ⭐️) och därigenom dubbla vår storlek varje kalenderår. Vårt första år omsatte vi 3 mkr, det andra 10 mkr och vi siktar på att omsätta 100 mkr senast 2024. För att uppnå det behöver vi hungriga och målmedvetna ledare som kan dra oss i mål.

Kollektivavtal

Kollektivavtal

Alla anställda omfattas av Kommunals kollektivavtal.

Personalförsäkringar

Personalförsäkringar

Alla anställda är försäkrade och får pension.

ISO-certifierade

ISO-certifierade

Vi är certifierade mot ISO 9001:2015 och ISO:14001.

Viktigt för oss 💙

Alla inom företaget omfattas av både kollektivavtal och ansvarsförsäkring. Det är viktigt för att du som anställd ska känna dig trygg med din arbetsmiljö.

Vi bryr oss om våra kollegor lika mycket som våra kunder och lägger stor vikt vid att alla parter ska bli behandlade på rätt sätt. 

Tjänsten HR-chef

Om tjänsten

Tjänsten innefattar operativt ansvar för alla arbetare i Stockholm och Göteborg. Du kommer ha mycket kontakt med arbetarna, ansvara för rekryteringen, optimera beläggningsgrad genom effektiv schemaläggning och se till att arbetarna har de förutsättningar de behöver för att göra ett bra jobb. Utöver detta kommer du under det första året även arbeta med kundkontakt och viss försäljning.

Arbetet utförs till 99% framför datorn på distans och ibland på fältet för försäljning.

Tjänsten kräver ingen erfarenhet inom städbranschen eftersom vi kan lära dig. Du behöver ha mycket god datorerfarenhet och kunna arbeta effektivt i affärssystem och andra program.

Tjänstgöringsgraden är 100%. Ingångslönen för tjänsten är 30 000 kr per månad. Vid goda prestationer och bidrag till teamet finns stora möjligheter till utveckling, befordran och löneökning eftersom bolaget växer fort. Lönen är fast och efter en tid i anställning kommer du få en del av bolagets vinst som bonus. Vi ska alla arbeta för samma mål. Hos oss kommer du få stort ownership över ditt ansvar och du kommer inte bara få uppleva hur det är att arbeta inom en startup med 100-200% tillväxt per år, utan du kommer också vara anledningen till den tillväxten.

Konkreta arbetsuppgifter

Vi förespråkar full transparens. Därför visar vi de faktiska arbetsuppgifterna som kommer utföras:

  • Personalkontakt
  • Rekrytering
  • Schemaläggning (planering, bokning, effektivisering)
  • Tidrapportering 
  • Nyckelhantering
  • Kvalitetsuppföljning
  • Uppdatering av rekryteringsannonser
  • Anmälan av sjukperioder som överstiger 14 dagar till
  • Försäkringskassan
  • Anställningsavtal
  • Ansökan om och kontroll av anställningsstöd
  • Hantera ärende/beslut i Arbetsförmedlingen Rekvirera
  • Bemanning av växeln (telefon)
  • Reklamationer och klagomål
  • Uppföljning av reklamationer och klagomål
  • Boka in obokade tjänstetillfällen i samråd med kund
  • Inbokning, ombokning, avbokning och tidsförslag
  • Uppföljning av tidsförslag
  • Kontakt med rekryteringsföretag

Ansökan

Vi går igenom alla ansökningar mycket noggrant. Varmt välkommen att ansöka genom att beskriva varför du vill arbeta hos oss, varför du är rätt person för tjänsten och skicka ditt CV. Om du vill vara lite mer personlig får du gärna skicka en videohälsning. Ansökan skickas till vår VD på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! 💙